4t ESO Informàtica

La proposta didàctica que es presenta contempla els blocs definits en el currículum de l’assignatura optativa específica d’Informàtica recollits en el Decret 187/2015 sent l’aportació fonamental la seva estructuració al voltant d’un projecte que actua com a fil conductor de tot el seu desenvolupament.
 

El projecte plantejat consisteix en el disseny i programació d’una app per a dispositius mòbils. L’alumnat treballarà en grups els quals s’estructuraran en forma d’empresa.
 

Les activitats proposades aniran confegint els passos necessaris per desenvolupar l’app seguint un procés lineal però que a la vegada els obligarà a replantejar o revisar algunes de les decisions preses.


Al llarg de l’assignatura es planteja l’ús de diferents eines i aplicacions informàtiques algunes de les quals cobreixen blocs concrets del currículum i d’altres serveixen de suport per dur a terme tasques concretes. Tot i així, les activitats plantejades defugen el seu ús exclusivament per l’aprenentatge de l’eina en ella mateixa, sinó que estan contextualitzades dins del propi projecte donant-li un sentit dual. L’objectiu fonamental és fomentar un aprenentatge autònom i guiat per la qual cosa s’han inclòs materials de consulta i tutorials que el facilitin.

La proposta didàctica que es presenta contempla els blocs definits en el currículum de l’assignatura optativa específica d’Informàtica recollits en el Decret 187/2015 sent l’aportació fonamental la seva estructuració al voltant d’un projecte que actua com a fil conductor de tot el seu desenvolupament.
 

El projecte plantejat consisteix en el disseny i programació d’una app per a dispositius mòbils. L’alumnat treballarà en grups els quals s’estructuraran en forma d’empresa.
 

Les activitats proposades aniran confegint els passos necessaris per desenvolupar l’app seguint un procés lineal però que a la vegada els obligarà a replantejar o revisar algunes de les decisions preses.


Al llarg de l’assignatura es planteja l’ús de diferents eines i aplicacions informàtiques algunes de les quals cobreixen blocs concrets del currículum i d’altres serveixen de suport per dur a terme tasques concretes. Tot i així, les activitats plantejades defugen el seu ús exclusivament per l’aprenentatge de l’eina en ella mateixa, sinó que estan contextualitzades dins del propi projecte donant-li un sentit dual. L’objectiu fonamental és fomentar un aprenentatge autònom i guiat per la qual cosa s’han inclòs materials de consulta i tutorials que el facilitin.

Projectes en constant canvi durant el curs 2017/2018. L'alumnat treballa de manera cooperativa per anar configurant la seva empresa i l'aplicació mòbil escollida. Segueix aquí els seus projectes!

February 5, 2018

L'alumnat de l'optativa de 4t d'ESO d'Informàtica dona a conèixer les aplicacions que estan programant amb una exposició dels prototips a la cartellera del passadís -2, davant l'aula d'informàtica. 

Apropeu-vos i aprofiteu per visitar també les seves pàgines web. Hi pod...

January 8, 2018

Any nou, tema nou!

Iniciem l'any amb el tema 11 del Projecte d'Informàtica en que l'alumnta haurà de desenvolupar la idea principal i un esquema gràfic anmb l'aplicació Balsamiq amb el que ja començaran a pautar com serà la seva aplicació. 

January 7, 2018

El passat 21 de desembre l'alumnat del centre va poder gaudir d'una jornada diferent plena de tallers per a tots els gustos. Des de la matèria de Tecnologia es va proposar fer un taller introductori al Disseny i la Impressió 3D per l'alumnat de 3r i 4t d'ESO.

Duran...

November 6, 2017

Encarem la recta final del 1r trimestre amb la creació de les webs dels equips de treball. Aquestes webs estaran destinades a la promoció de l'aplicació que crearan durant el curs. 

Les webs han estat creades amb el programari online gratuït Google Sites o Wix.com...

Please reload

Aprèn a  programar de la mà de Code.org i els seus cursos per a totes les edats. 

Curs Oficial d'Informàtica

CODI ACCÉS 2017/2018: 

QGCPZB

© 2016 - 2018  edutecno.cat by Raül Pérez Cobos 

Llicència