4t ESO Informàtica

La proposta didàctica que es presenta contempla els blocs definits en el currículum de l’assignatura optativa específica d’Informàtica recollits en el Decret 187/2015 sent l’aportació fonamental la seva estructuració al voltant d’un projecte que actua com a fil conductor de tot el seu desenvolupament.
 

El projecte plantejat consisteix en el disseny i programació d’una app per a dispositius mòbils. L’alumnat treballarà en grups els quals s’estructuraran en forma d’empresa.
 

Les activitats proposades aniran confegint els passos necessaris per desenvolupar l’app seguint un procés lineal però que a la vegada els obligarà a replantejar o revisar algunes de les decisions preses.


Al llarg de l’assignatura es planteja l’ús de diferents eines i aplicacions informàtiques algunes de les quals cobreixen blocs concrets del currículum i d’altres serveixen de suport per dur a terme tasques concretes. Tot i així, les activitats plantejades defugen el seu ús exclusivament per l’aprenentatge de l’eina en ella mateixa, sinó que estan contextualitzades dins del propi projecte donant-li un sentit dual. L’objectiu fonamental és fomentar un aprenentatge autònom i guiat per la qual cosa s’han inclòs materials de consulta i tutorials que el facilitin.

La proposta didàctica que es presenta contempla els blocs definits en el currículum de l’assignatura optativa específica d’Informàtica recollits en el Decret 187/2015 sent l’aportació fonamental la seva estructuració al voltant d’un projecte que actua com a fil conductor de tot el seu desenvolupament.
 

El projecte plantejat consisteix en el disseny i programació d’una app per a dispositius mòbils. L’alumnat treballarà en grups els quals s’estructuraran en forma d’empresa.
 

Les activitats proposades aniran confegint els passos necessaris per desenvolupar l’app seguint un procés lineal però que a la vegada els obligarà a replantejar o revisar algunes de les decisions preses.


Al llarg de l’assignatura es planteja l’ús de diferents eines i aplicacions informàtiques algunes de les quals cobreixen blocs concrets del currículum i d’altres serveixen de suport per dur a terme tasques concretes. Tot i així, les activitats plantejades defugen el seu ús exclusivament per l’aprenentatge de l’eina en ella mateixa, sinó que estan contextualitzades dins del propi projecte donant-li un sentit dual. L’objectiu fonamental és fomentar un aprenentatge autònom i guiat per la qual cosa s’han inclòs materials de consulta i tutorials que el facilitin.

Projectes en constant canvi durant el curs 2017/2018. L'alumnat treballa de manera cooperativa per anar configurant la seva empresa i l'aplicació mòbil escollida. Segueix aquí els seus projectes!

1
2

Aprèn a  programar de la mà de Code.org i els seus cursos per a totes les edats. 

Curs Oficial d'Informàtica

CODI ACCÉS 2017/2018: 

QGCPZB