4t ESO Informàtica 19/20

La proposta didàctica que es presenta contempla els blocs definits en el currículum de l’assignatura optativa específica d’Informàtica recollits en el Decret 187/2015 sent l’aportació fonamental la seva estructuració al voltant d’un projecte que actua com a fil conductor de tot el seu desenvolupament.
 

El projecte plantejat consisteix en el disseny i programació d’una app per a dispositius mòbils. L’alumnat treballarà en grups els quals s’estructuraran en forma d’empresa.
 

Les activitats proposades aniran confegint els passos necessaris per desenvolupar l’app seguint un procés lineal però que a la vegada els obligarà a replantejar o revisar algunes de les decisions preses.


Al llarg de l’assignatura es planteja l’ús de diferents eines i aplicacions informàtiques algunes de les quals cobreixen blocs concrets del currículum i d’altres serveixen de suport per dur a terme tasques concretes. Tot i així, les activitats plantejades defugen el seu ús exclusivament per l’aprenentatge de l’eina en ella mateixa, sinó que estan contextualitzades dins del propi projecte donant-li un sentit dual. L’objectiu fonamental és fomentar un aprenentatge autònom i guiat per la qual cosa s’han inclòs materials de consulta i tutorials que el facilitin.

La proposta didàctica que es presenta contempla els blocs definits en el currículum de l’assignatura optativa específica d’Informàtica recollits en el Decret 187/2015 sent l’aportació fonamental la seva estructuració al voltant d’un projecte que actua com a fil conductor de tot el seu desenvolupament.
 

El projecte plantejat consisteix en el disseny i programació d’una app per a dispositius mòbils. L’alumnat treballarà en grups els quals s’estructuraran en forma d’empresa.
 

Les activitats proposades aniran confegint els passos necessaris per desenvolupar l’app seguint un procés lineal però que a la vegada els obligarà a replantejar o revisar algunes de les decisions preses.


Al llarg de l’assignatura es planteja l’ús de diferents eines i aplicacions informàtiques algunes de les quals cobreixen blocs concrets del currículum i d’altres serveixen de suport per dur a terme tasques concretes. Tot i així, les activitats plantejades defugen el seu ús exclusivament per l’aprenentatge de l’eina en ella mateixa, sinó que estan contextualitzades dins del propi projecte donant-li un sentit dual. L’objectiu fonamental és fomentar un aprenentatge autònom i guiat per la qual cosa s’han inclòs materials de consulta i tutorials que el facilitin.

L’objectiu del concurs “mSchools Student Awards - App Education 2018-2019” és fomentar l’aprenentatge de la programació i l’emprenedoria mitjançant el desenvolupament de projectes d’aplicacions mòbils que ofereixin solucions a problemes reals i que tinguin com a punt de partida els Objectius de Desenvolupament Sostenible de les Nacions Unides.

El treball del projecte d’App Education fomenta:
● els aprenentatges amb tecnologies digitals i, en concret, la creació de webs, el tractament d’imatges i vídeos, el disseny de prototips i la programació d’aplicacions per a dispositius mòbils;
● la conscienciació social per a resoldre problemes reals;
● el treball en equip, l’esperit crític i la gestió del temps;
● la creativitat, la resolució de problemes i l’emprenedoria
● les habilitats de presentació i comunicació en públic.

La temàtica del Concurs són els ODS de les Nacions Unides que promouen un món més igualitari, digne i sostenible a partir de 17 reptes relacionats amb el medi ambient, la societat i l’economia. El lema és “Junts aconseguirem...” i s’enfoca en la idea que treballant junts en equip aconseguim resoldre reptes compartits i trobar solucions innovadores.

El Govern de la Generalitat ha aprovat (setembre 2019) el Pla nacional per a l’Agenda 2030 a Catalunya, assumint el mandat que Nacions Unides va aprovar el 2015 per al desenvolupament sostenible i per al qual va marcar 17 Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) a assolir el 2030. En la resolució que aprova l’Agenda 2030, s’encoratja a adoptar respostes nacionals que concretin els ODS segons les característiques de cada territori. En aquest sentit, el Pla nacional aprovat pel Govern conté 920 compromisos o objectius programàtics.

Projectes en constant canvi durant el curs 2019/2020. L'alumnat treballa de manera cooperativa per anar configurant la seva empresa i l'aplicació mòbil escollida. Segueix aquí els seus projectes!

© 2016 - 2018  edutecno.cat by Raül Pérez Cobos 

Llicència