Agrupeu-vos en grups de 3 i escampeu-vos pel taller. Teniu 30 minuts per realitzar l'estructura de fulls de paper més alta de la classe, sempre i quan, aguanti el pes d'una ampolla de 1,5l d'aigua a la màxima alçada possible, de forma estable i almenys durant 30 segons.
Material: 10 fulls de paper A4 reciclat i un rotlle de cinta adhesiva (la cinta només es pot utilitzar per unir, no per reforçar)
Vigileu que els companyes/es no us prenguin les idees!
Avaluació inicial: Observació d'aula i KPSI
Activitat 1 (30')
Llegiu la introducció a la unitat del llibre digital (diapositives 1, 2 i 3). Un cop tingueu clar que és una estructura i com identificar-les, cal que feu una entrada directa a la vostra web explicant i posant exemples sobre els diferents tipus d'estructures. Els exemples que poseu els haureu de documentar amb imatges.
Criteri Avaluació 2, 3 i 4
Activitat 1 (1h)
Ara que ja sabeu quins esforços existeixen, cal enrecordar-se i identificar-los en els objectes i edificis que ens envolten. Així, que aprofitant l'activitat anterior en la que heu afegit fotografies i afegint les que us calguin, documenteu i expliqueu a la vostra web els diferents tipus d'esforços que existeixen. 
Criteri Avaluació 2, 3 i 4
Activitat 1 (1,5h)
Consulta al llibre digital quines són les estructures resistents que existeixen. Un cop ho hagis llegit, comenceu a pensar on podeu trobar aquests tipus d'estructures a la vostra població. 
L'activitat consisteix en la realització d'un pòster utilitzant l'aplicació on-line Canva. Aquest pòster haurà de contenir una fotografia feta per vosaltres de cada una de les estructures resistents que existeix i que podeu identificar pel vostre poble. Marqueu també un tipus d'esforç que suportin aquestes estructures mitjançant vectors. 
Criteri Avaluació 2, 3 i 4
Després de veure el reportatge adjunt, cercarem a la xarxa o a la nostra memòria 2 megaconstruccions que us agradin i proporcionareu la següent informació que adjuntareu a la vostra web:
  • Nom
  • Fotografia
  • Ubicació mostrada en un mapa de Google Maps
  • Any de construcció
  • Tipus d'estructura i el perquè ho és
  • Esforços que suporta explicant en quina part els està suportant
  • Mitjançant un botó, donarem accés a una notícia relacionada amb aquesta construcció
Criteri Avaluació 1, 2, 3 i 4
És resistent el paper de diari? Creus que aguantarà el pes d'una persona? Comprovem-ho!
En aquest repte que se us proposa, haureu de construïr una estructura que aguanti el pes d'una persona durant 15 segons com a mínim. 
Haureu de decidir quin tipus d'estructura creareu, com la construireu i quina forma tindrà, tenint en compte els requisits a complir.
Accediu al document adjunt on trobareu més informació i el format d'entrega del repte.
Criteri Avaluació 5

En aquesta tasca el vostre grup haurà de construir un pont amb escuradents. Les condicions que ha de complir el pont estan especificades al document "Construïm un pont!".

A l'aula haureu de portar el pont i avaluar-lo posant-hi a sobre els pesos que el professor consideri adients, de manera que pugueu veure la resistència del vostre pont.

Criteri Avaluació 5, 6, 9 i 10
Què s'ha d'incloure a la pàgina d'aquesta unitat?
  • Obligatori: 
    • Justificació​ (escrita, en forma de vídeo, presentació de Google,...) dels recursos emprats durant la Unitat i inclosos en la Web
    • Reflexió (5-10 línies) que contesti a la pregunta: Perquè creus que és important aquesta unitat?
    • Activitats fetes a classe: Activitat 1 i 2, Presentació Propietats Mecàniques, Esquema Estructures (foto o digital), Fotos i explicacions dels reptes, ...
  • Opcional:
    • Vídeos que hàgiu consultat​
    • Pàgines web consultades
    • Alguna notícia que hàgiu trobat relacionada amb el tema
    • Qualsevol material utilitzat durant el tema...
IMPORTANT: Recorda que totes les imatges que incloguis a la teva pàgina web han de complir amb la llei! Repassa les llicències Creative Commons!
Criteri Avaluació 7, 8 i 9

© 2016 - 2018  edutecno.cat by Raül Pérez Cobos 

Llicència