top of page
Introducció a la Unitat: Què en saps?
  • Com ens comuniquem avui en dia?
  • Quins aparells utilitzem per comunicar-nos?
  • Sempre hem tingut aquests aparells?
Activitat 1:
  • Fes un llistat d'aparells que utilitzem normalment per comunicar-nos.
  • Quines aplicacions mòbils coneixes per comunicar-nos?
  • Quin és el canal més utilitzat per comunicar-nos avui en dia?
Avaluació inicial: Observació d'aula

Emissor

Canal

Context

Missatge

Canal

Codi

Receptor

Activitat 1: Identifica
  • Digues els elements de la comunicació que intervenen en els diferents casos proposats:​
    • Envio un WhatsApp a un company/a de classe​ per preguntar sobre els deures
    • Veig un programa de TV en que fan un debat sobre l'ús de mòbils en menors de 10 anys
    • Estic navegant en un vaixell i anem a la deriva. Llenço una bengala d'auxili perquè veig un altre vaixell a unes 5 milles.
    • Utilitzo internet per cercar informació a la pàgina web de Tecnologia www.edutecno.cat
  • Proposa 2 casos de comunicació que no siguin iguals als anteriors i fes un esquema per cadcascú d'ells com el proposat a l'inici
Criteri Avaluació 1
Les Telecomunicacions
Activitat 1: Mapa Mental
  • Realitza un mapa mental en format A3 sobre l'apartat de comunicacions que hi ha al Llibre de Treball. Trobaràs la informació en 52, 53, 54 i 55.
    • Com fer un mapa mental? Mira aquest vídeo abans de començar.​
    • Exemple mapa mental fet per Richard Scoot:
  • Darrere del mapa mental, fes l'activitat 14 de la pàgina 56. Fes un eix cronològic amb les dates i situacions plantejades al llibre de Treball. Aquest eix cronològic t'ajudarà a veure l'evolució de les telecomunicacions. Intenta que quedi maco i segueixi l'estil del teu mapa mental.
Google Maps i el Posicionamnet Terrestre GPS 
Activitat:​
Amb l’eina de Google Maps podem preparar viatges, situar-nos en qualsevol lloc i, fins i tot, passejar per la ciutat que volem.
Us proposem viatjar sense moure’ns de l’aula. Per fer-ho, utilitzarem el Google Maps.

La feina que heu de fer és la següent:
  • Organitzar un viatge de Barcelona a París i un altre viatge des de la vostra població fins a qualsevol lloc on vosaltres vulgueu.
    Les dades que heu de facilitar per cada viatge són:
    • Mapa en què es vegi la ruta que heu escollit.
    • Ruta amb les indicacions del viatge.
    • Mesura en línia recta entre l'inici i el destí i distància de la ruta triada.
    • Recerca i obtenció de les coordenades del punt de sortida, del d’arribada i d’un punt mitjà del viatge.
    • Situació del lloc d’arribada (carrer i número) i localització de bars, restaurants i hotels més propers.
 
Format i instruccions de lliurament:
Les dades que se us demanen s’han d’adjuntar en un sol document que s’ha de lliurar al
professor en format digital a través de la vostra web. Per mostrar les imatges feu captures de pantalla i adjunteu-les.

 
Projecte Internet of things
La nova era de la comunicació deixa de banda la comunicació entre persones i es focalitza en la comunicació entre els objectes. Això és possible gràcies al Internet of Things. 
En aquest projecte, haureu de crear un prototip a mode teòric de qualsevol objecte d'ús habitual que recopili informació, l'utilitzi en el nostre benefici i que sigui innovador. 
Al final de la cerca, realitzareu una presentació del vostre objecte a la resta de la classe i en farem una exposició al passadís mitjançant uns pòsters fets de manera digital que ens expliquin les característiques i funcionament, com també un estudi de mercat mitjançant una enquesta electrònica feta amb Formularis de Google per saber si a les persones del vostre voltant els agradaria tenir un dispositiu com el que heu pensat. Aquesta enquesta haurà de preguntar com a mínim per la utilitat de l'objecte que heu pensat, el preu que estarien disposats a pagar i si creuen que millorarà la vida de les persones.
Què s'ha d'incloure a la pàgina d'aquesta unitat?
  • Obligatori: 
    • Justificació​ (escrita, en forma de vídeo, presentació de Google,...) dels recursos emprats durant la Unitat i inclosos en la Web
    • Reflexió (5-10 línies) que contesti a la pregunta: Perquè creus que és important aquesta unitat?
    • Activitats fetes a classe i presentació final
  • Opcional:
    • Vídeos que hàgiu consultat​
    • Pàgines web consultades
    • Alguna notícia que hàgiu trobat relacionada amb el tema
    • Qualsevol material utilitzat durant el tema...
IMPORTANT: Recorda que totes les imatges que incloguis a la teva pàgina web han de complir amb la llei! Repassa les llicències Creative Commons!
bottom of page